Proganjajuće slike iz detinjstva su kao zalog ostale poluodrasloj osobi da se njima bavi. Ono što je proganjalo, na čudan način postaje ono što teši i uči. Postavlja pitanja na koja je moguće lako odgovoriti ali je odgovor jako teško prihvatiti.
Prepustiti se osećanjima, kao dete koje veruje da odrasli sve drže u rukama i da će se pobrinuti da sve bude u redu. Prepustiti se veri da sve kontroliše viša sila i ušuškati se u uverenju da će biti ono što mora ma šta mi radili. Crkva je usavršila i raširila ponudu ovih privlačnih, paperjastih "proizvoda". Samo treba verovati.
"Faith" je izronio baš iz čežnje za ovim stanjem verovanja i shvatanja lične nemogućnosti prepuštanja sudbini a potrebe za prepuštanjem bolnim osećanjima koji na čudan način prizivaju proganjajuće slike i mirise baš iz detinjstva kada je vera bila moguća i jednostavna.
Faith, The Cure, Fiction (1981.) Dizajn: Porl And Undy (budući Parched Art)
Zamagljena fotografija Parohije Bolton je proganjajuća slika iz detinjstva Roberta Smita koji je nakon otrežnjenja omotom albuma "Three Imaginary Boys" koji je izdavačka kuća kreirala za The Cure u šeretskom maniru, odlučio da mu je dizajn omota izuzetno važan te je "stvari preuzeo u svoje ruke". Integracija i povezivanje vizuelnog sa muzikom - vizuelna aura muzike, od tog trenutka je počela da vibrira sa omota The Cure. Možda je baš ovaj omot najbolji primer ove vrste uzajamne isprepletanosti koja jedna drugu čine celovitom.
Album je nastao iz atmosfere "opipavanja tuge" , iz praznine u kojoj se jedva naziru zamagljeni oblici i u kojoj se preispituje mogućnost odnosno nemogućnost vere. Robert Smit je govorio o svojoj čežnji i gotovo zavisti koju je imao prema ljudima koji su mogli da se prepuste veri u sudbinu i njenim brižnim rukama dok se suočavao sa smrću koja je predstojala majci Lol Tolhurst-a.
Priča o "porođajnim mukama" kreacije ovog albuma je možda najbolji "case study" o haosu u kome nema ni nagoveštaja strukture, praznini u kojoj je čovek sam, o preglasnim emocijama koje iscrpljuju telo do granice uništenja.
"The songs had a downward spiral effect on us. The more we played them, the more despondent and desolate we became. Most of the time I left the stage crying." - Robert Smith
Čelično siva fotografija na omotu je vizuelizacija tog ekstremno ličnog i intimnog kidanja. Proganjajuća slika iz detinjstva se pojavila kao lek koji će otvoriti ventil pre samog pucanja i potpune dezintegracije. Zamagljen pogled uperen ka crkvi Bolton Abbey je kao moćna metafora nemogućnosti verovanja, ne samo religijskog već i detinjastog.
Turneja ove melanholije je jasno pokazala da haos stvarno nema prijatelje. Publika je bila ekstremno neprijateljski raspoložena a ostali članovi grupe nisu mogli ni sami da podnesu teret "sudbine". I sama fotografija i omot izazivaju neprijatan osećaj. Ne slede nikakva pravila vizuelne privlačnosti. Skoro kao da se radi o naporu da omot ostane neprimećen i neželjen u šarenim rafovima prodavnice ploča.
Bolton Abbey
Parohija Bolton je jedno od mnogih mesta u Velikoj Britaniji koje je poznato po pričama o pojavljivanju duhova. Uglavnom se radi o duhovima sveštenika i o jakim mirisima tamjana (pogotovo u julu i danju). Ruševine katedrale iz 12. veka su i dalje tamo a pojavljuju se često u umetničkim delima.
Moža je interesantno "za priču" da se Robert Smith ovde venčao.
Ukoliko sebi ne postavis kao zadatak da se svi ovi tekstovi o preplitanju pop-kulture i fotografije nadju na jednom mestu, u barem mekom povezu, ostavices svet iza sebe u neznanju!
ОдговориИзбришиTvoja misija je da ovekovecis sve ove price i u drugom mediju :)
Bravo!
"Ja sam želeo da doprem do različitih ispoljavanja vere, da razumem zbog čega ljudi veruju, da otkrijem da li je to nešto zaista stvarno.Kao da sam još jednom proživljavao detinjstvo i trudio se da otkrijem svet oko sebe.Pitao sam se zbog čega su ljudi takvi kakvi su, zašto rade to što rade, zašto neki među njima posvete čitav život nečemu što će dobiti tek nakon smrti.Uronio sam u to do dna i "Faith" je bilo jako teško napraviti.Nismo nikako mogli postići da pesme zvuče onako kako smo želeli.Iznova i iznova smo radili nove pesme i zatim ih odbacivali.Problem je bio u tome što sam sam odlično funkcionisao, čim bi se drugi našli oko mene stvar je propadala."
ОдговориИзбришиRobert Smith, The Cure
iz kompilacije intervjua članova grupe objavljenih u knjizi "The Cure"
Nebojša hvala mnogo! Nadam se da će ovo da pročita i neki izdavač da ne moram da se mnogo mučim oko traganja. Mek povez ide obavezno da može i na plazi da se čita, mat plastifikacija, miris novog papira ... mmmmm zvuci bas primamljivo. A tvoj komentar mi je ulepsao dane tako da dobijaš potpisani primerak :-)
ОдговориИзбришиNa ovaj Kerovođin citat se dobro nadovezuje i tekst pesme "Faith" kao dokaz o onome o čemu Smith govori.
"Faith"
Catch me if I fall
I'm losing hold
I can't just carry on this way
And every time
I turn away
Lose another blind game
The idea of perfection holds me
Suddenly I see you change
Everything at once
The same
But the mountain never moves
Rape me like a child
Christened in blood
Painted like an unknown saint
There's nothing left but hope
Your voice is dead
And old
And always empty
Trust in me through closing years
Perfect moments wait
If only we could stay
Please
Say the right words
Or cry like the stone white clown
And stand forever
Lost forever in a happy crowd
No one lifts their hands
No one lifts their eyes
Justified with empty words
The party just gets better and better
I went away alone
With nothing left
But faith